onsdag, mars 28, 2007

Gräsänka

Jaha, så var man gräsänka då. Maken åkte till Spanien på måndags morgonen. Ska vara där i en vecka med sin bästa polare. Det roligaste av allt är dom har 11 grader och spöregn medans vi här hemma har 19 grader och SOL *skadeglad*. Jaja, dom verkar ha det bra ändå. Pratade en kortis med honom idag och han hade lärt sig allt om cricket nu, detta har dom ägnat två dagar åt att titta på på TV:n. Dessutom sitter dom med datorn och lär sig spsanska fraser. Tänk vilken allmänbildad man jag kommer att få hem =).

Sjukdomarna är fortfarande inte över. Lille Ville har nu haft en ögon infektion i över fyra veckor. Nu har dom tagit en odling och han har fått en starkare salva (som inte verkar hjälpa heller). Så jag går här hemma med honom för på dagis är han inte välkommen. Jag tror nog att det är något vajsing med hans tårkanal. vi får väl vänta och se vad odlingen ger för resultat.

På tal om dagis har vi äntligen fått en ny dagisplats till Ville. I augusti kommer han att börja på dagiset där Ella går som ligger ca. 2 minuter från våran tomt. Det känns helt underbart. Nog för att han har det riktigt bra där han är nu men det tar sammanlagt ca. 30 minuter extra varje dag att åka dit. Dessutom är han ju ändå alltid sjuk så han är ju inte på dagis i vilket fall ;-).

Pysslat har jag inte gjort på ett litet tag nu så jag får väl ta och visa något som jag gjorde för ett tag sedan:

Det nedersta kortet är ett beställningskort jag gjort till en arbetskamrat till maken, vars väninna fyllde 50 år.

I morgon ska jag ta mina barn till Varberg och bara strosa runt och mysa. Detta är ju fördelen med Villes ögoninfektion, han är ju inte sjuk (alltså sängliggande sjuk) så vi kan ju vara ute om dagarna. Han smittar ju ingen så länge han sitter i sin vagn och sköter sig själv.

Ha en fortsatt bra vecka i vårvärmen.

Kram
Paula

3 kommentarer:

  1. Hihi, borde inte maken studerat spanska innan de for iväg?
    Ska det aldrig ta slut med all sjukdom för er. Tur att ni kan vara ute annars river väl Ville lägenheten

    kram am

    SvaraRadera
  2. Helt underbara kort!! *hänförd suck* Hoppas Ville kryar på sig snart! Kramis!

    SvaraRadera
  3. Korten är bara så underbara, härliga färger och lagom med dekorationer som lyfter hela kreationen!

    Härligt att du och Ville ändå kan vara ute. Vi har flera barn hos oss som har problem med sina tårkanaler och det ser ju läskigt ut fast det inte alls är något smittsamt. Hoppas att han piggnar till ordentligt så han får komma till förskolan igen!
    kram Annika

    SvaraRadera