fredag, mars 16, 2007

Ännu mera...

...sjukdomar.

Ja igår morse vaknade Ella med huvudvärk, ont i halsen och feber. Hon fick följa med mig till min praktik några timmar så jag fick avbokat lite möten mm. Ville var på dagis sin första dag på en och halv vecka. Efter jobbet åker vi och hämtar honom. Han är jättegnällig!!!
När vi kommer hem så har även han feber *pust och stånk*.
Idag är han feberfri igen och pigg som en mört men hans öga är fortfarande inte riktigt bra och nu är snart hans ögonkur slut och den ska egentligen fortsättas med två dagar EFTER han är symptomfri.

Ella låter som att hon svalt en tennisboll ungefär. Hon är jättesvullen i halsen och nu på eftermiddagen fick hon en massa röda små, små prickar över hela bålen. Jag ringde till sjukvårdsupplysningen som tyckte att vi skulle åka till sjukhuset och kolla så att det inte var scharlakansfeber =(. Men eftersom hon är feberfri och inga prickar i halsen och hon inte har någon smultron-tunga så avvaktar jag tills imorgon så att det inte är något virus. Vill inte sitta på akuten med en massa andra sjuka människor i onödan så att vi får hem ytterligare 100 virus.
Fick i varje fall pysslat ihop ett litet kort idag med en alldels ny stämpel. (Tack Mia!)


Här får ni se två andra kort jag gjort senaste tiden men som det inte blivit av att jag lagt upp med. Max-kortet skickade till en kär pyssel-vän som fick en liten son för ett tag sen.
Nu ska jag snart gå och titta på Let's Dance igen. Heja Erica!!! (och lite heja på Tobbe med!)

Kram och ha en mysig helg!
Paula

5 kommentarer:

  1. Tjenare!
    Oh vad sött kort :)
    Diggar Maxkortet är de en amöbanalle?
    Ha en superduper käck helg
    kramis Mia

    SvaraRadera
  2. Så fina kort!! Det rödrosa var ju underbart! *tittar och njuuuuter* Hoppas barnen kryar på sig nu och sen håller sig friska till 2029 eller så... :-) Kramis!

    SvaraRadera
  3. Men jisses! Stackars små barnen :( Vad händer på deras dagis, matar dom ungarna med baciller? *nynnar lite på dimpe-dampe* Nu hoppas jag verkligen att dom blir friska !!!
    Men OJ vilket fantastiskt kort Paula. Och dekorationer och grejer och gulligull. I love it !!!
    Du blir bara duktigare och duktigare sötis !!!
    *KRAM till dig och barnen*

    SvaraRadera
  4. Jag trodde det var ngn designad pastamaskin du hade fått,jag är visst helt tappad i den här stansvärlden;)

    Stackars småtrollen som är sjuka,att det aldrig skall ge sig!
    Nu tycker jag minsann att sjukdommarna skall ge vika och våren komma så vi kan återhämta oss lite!:)

    Många krya på er kramar!

    SvaraRadera
  5. Ska ni aldrig få vara riktigt friska hemma hos er?! Nu hoppas jag att de är på bättringsvägen ordentligt och får vara friska länge.

    Korten är jättefina, det till Max var favoriten, det gjorde mig så himla glad.
    kram Annika

    SvaraRadera