tisdag, mars 06, 2007

Utmanad

Skit, jag har blivit "tagen" av AnnMari, http://annmari.blogg.se/

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Tillslut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Här kommer mina underliga 6 saker:

1. Jag är en riktigt latmask. Har aldrig gillat att röra på mig utan ser det mest som ett nödvändigt ont. Skulle verkligen önska att jag gillade det mer eftersom jag dessutom älskar god mat och choklad.

2. Jag är en slösa. Skulle kunna spendera hela lönen på bara ett par dagar (det har väl hänt när man var ung och singel ;-) ). Har dock inga som helst problem att klara mig resten av månaden på bara några kronor. Tur att min make har gett mig lite pengavett (behöver inte betyda att man ska vara så snusförnuftig vad det gäller pengar som han är ;-) )

3. Jag är livrädd för hajar. Även i svenska vatten =/.

4. Är pedantisk. Fast mest att det ska vara ordning och reda det behöver inte vara kliniskt rent.

5. Jag trodde att jag skulle hata att köra bil. Men kan nu efter att ha haft körkort i en hel vecka konstatera den totala motsatsen. (Detta innebär inte att jag är BRA på att köra ;-) )

6. Jag skulle kunna tänka mig att vara hemmafru. Hade det inte varit för att man inte får i princip någon pension eller liknande hade jag gärna blivit det.

Jag utmanar:

Lotta (när du får tid och lust): http://lottasborg.blogspot.com/
Kottemor : http://ilasprivatespace.blogspot.com/

Sen får det bli dom som jag missat eller som har lust, för jag kan inte komma på några fler som jag känner som har en blogg eller som inte redan blivit tagen.

Kram på er så här på kvällskvisten.

Kram
Paula

3 kommentarer:

  1. Tackar för utmaningen gumman!
    Det du skrev kunde varit mina svar!!
    Hahahhaa
    Lovar att återkomma med egna vid annat tillfälle,utmaningar är så trevliga!:)

    Många kramar o tack!

    SvaraRadera
  2. Hm, skulle detta vara underligt? skulle i så fall vara det pedantiska, allt annat skulle kunna stämma in på mej med. Nj inte körandet förstså, fast det kanske det skulle bara jag hade en bil ;-)

    kram am

    SvaraRadera
  3. Ja här får du en till!
    Kolla min blogg!

    SvaraRadera