söndag, mars 01, 2009

Gratulationer och tips!

Tänk igår firade Kortmakaren 4-årsdag! Tänk vad tiden går! Grattis på er underbara vänner hos Kortmakaren!

Här går tiden fort annars. Helgen har bestått av Let's Dance, SM i Teamåkning (konståkning), hemmagjord pizza, Melodifestivalen, långpromenad och idag ett besök på IKEA med min storasyster.

Alltså en riktigt mysig helg. Dessutom så var mannen iväg på herrfest igår kväll och ringde hem på kvällen och berättade att killen som satt mitt över honom till bords hade två biljetter över till Madonna till salu och frågade om inte jag och syrran ville ha dom? Om vi ville?!!! Försökte i två dagar att skaffa biljetter till denna konsert men lyckades inte men nu så. Vi ska gå och toppenbiljetter fick vi. Inte billiga men det tror jag att det är värt.

Förresten, ett litet tips ang. pizzan jag nämnde här ovan. Jag fullkomligt ÄLSKAR pizza, detta går dock inte så bra ihop med viktväktarna som jag skulle önska. Kan berätta att en pizza innebär nästa två dagars hela poäng för mig. Alltså skulle jag i princip för att har "råd" med en pizza inte kunna äta något annat än pizzan på två hela dagar. Ni förstår att det därför inte blir någon pizza längre här hemma. Tills jag fick ett tips. Hemmalagad pizza på liba-bröd. Jag var skeptisk för jag tycker inte att hemmagjord pizza på långa vägar är så god som den man köper men detta var en hit kan jag lova. Så här gör jag min pizza:

1 Liba-bröd
1 dl. Tomatsås med basilika (färdigköpt)
1 dl. 10%-ig ost (helst Västan för Arlas smälter inte så bra)
4 skivor skinka eller kalkon (klipper denna över hela pizzan)
Färska champinioner

Detta blir bara 7 poäng till skillnad från en köpepizza som ligger på runt 36 poäng!

Igår la jag till lite 17 %-ig ädelost, jag har även testat fetaost och det blir så gott.

När pizzan är färdigbakad i ugnen häller jag på 2-3 msk hemmagjord vitlöksås samt ruccolasallad, hackade tomater och hackad gurka. Detta blir gudomligt och jag skulle kunna äta det var dag!!! ;-)
Ha en härlig vecka mina vänner!

Kram

3 kommentarer:

  1. Grattis till Madonna biljetterna. Tove och Sara ska också dit. Längst fram ska de stå.

    kram am

    SvaraRadera
  2. Vad kul att ni fick tag på Madonna biljetter, det är säkerligen värt varenda krona!

    Tack för tipset om pizza, själv är jag idag nästan mer förtjust i hemmagjord pizza än köpepizzan.
    kram Annika

    SvaraRadera
  3. Såg dina jättefina kort på Kortmakarbloggen. Grodkortet var ju bara för gulligt :)
    Lycka till i massor på mässan!!
    *kramar*

    SvaraRadera