fredag, maj 11, 2007

Sommarlovet hägrar

Nu är min praktik på AstraZeneca slut och det enda jag har kvar på denna terminen är tre dagar med opponering på Universitetet. Sen har jag ett LÅÅÅÅNGT sommarlov att se fram emot.

En liten katt har ju flyttat hit. Han har fått namnet Snus och är helt underbar. Han är så mysig men också väldigt busig. Det fungerar relativt bra med Ville och Snus men Ville vill lite för mycket emellanåt och ett par gånger har Snus sagt ifrån men oftast säger han faktiskt ingenting. Han är så fin. Han ser precis ut som en tiger i sin täckning förutom på magen där det ser ut precis som på en leopard. Fast han har andra färger förstås ;-) .

Snus
Vad det gäller Ville så är numera sjukskriven. Han blev jättedålig förra veckan och vi fick åka till sjukhuset där dom tog massor med prover. Som tur är visade dom ingenting men hans lilla kropp är väl slutkörd så ska han vara hemma även hela nästa vecka och bara återhämta sig. Men nu mår han mycket bättre och börjar bli pigg och full av bus precis som han ska vara. =)

Jag och lille Ville
Idag har vi haft en mysdag och tillsammans har vi gjort en burk till kattmaten. Det var supermysigt men tålamodskrävande att ha honom med. Men fin blev burken i varje fall och nu står den så fint på hyllan i köket.


Nu ska jag försöka städa lite så jag slipper det i helgen. Imorgon ska jag på min lillebrors konfirmation och det bästa med det är att efter det blir det mat hemma hos lilla mamma =). *Smaskens*
Ha det så bra! Det ska jag försöka ha =)
Kram
Paula

5 kommentarer:

  1. Ojojojoj, vad fin burken blev, en sån vill jag ha i julklapp.
    Va bla va?, som Ella säger. :-)
    Och du och din lilla Ville är så fina och Snus är en go kille även fast han såg ond ut mot Bosse sist. :-)
    Kramis och vi syns imorgon, det skall ju bli go mat imorgon, så nu är jag svettig och behöver en paus. :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar burk! Har nyligen klätt ett par burkar att ha pennor i på skrivbordet, riktigt kul att göra.

    Härligt kort på Snus och framförallt på dig och Ville! Hoppas att han piggnar till och blir riktigt pigg.
    kram Annika

    SvaraRadera
  3. Ruskigt snygg kattmatsburk!! Hoppas Villes immunförsvar återhämtar sig nu när han är hemma så han får vara frisk och full i bus hela långa sommaren åtminstone! Kramis!

    SvaraRadera
  4. Så härligt att kika in här!:)
    Stackars lille Ville med alla sina sjukdomar:(
    Men mysigt med tillökning!
    Och kattmatsburken blev ju superfin!!!

    Kramar i mängder!!

    SvaraRadera
  5. Vilken snygg burk, en sån skulle man ha till kissens mat så den kan stå framme.

    Lycka till med er kissemiss.
    Kram Cia

    SvaraRadera