fredag, april 27, 2007

Både roligt och tråkigt!

Usch, vad jag är trött på sjukdomar nu. Jag menar det verkligen. Ville är sjuk igen. Han var hemma hela förra veckan, så gick han till dagis i måndags och klarade två dagar sen på tisdag kväll hade han över 40 graders feber igen. Nu har vi pratat med barnmedicin och vi har beslutat att testa det enda dom kan komma på som skulle kunna hjälpa och det är att hålla honom hemma helt från dagis i ca tre veckor. Dessa veckor ska vi se till att han äter och får i sig mycket vitaminer och fett (han har gått ner 3 kilo denna våren och är två år och väger blott 10 kilo). Han ska vara ute så mycket som möjligt i solen (som jag hoppas kommer försöka att hålla sig framme). Detta är troligtvis enda möjligheten för honom att bygga upp ett immunförsvar igen.

Roligare är dock att vi imorgon ska iväg och titta på en katt. En riktig sötnos på 5 månader som är en blandning mellan huskatt och Norsk skogskatt. Han ser underbar ut på bild men vi får väl se när får träffa honom imorgon. Troligtvis åker maken och Ella själva och tittar på honom eftersom Ville är sjuk. Men det känns okej för mig för jag vet att när jag väl kommer dit annars kommer jag ta med honom hem hur han än är. Sån är jag. Anders är betydligt mer vaksam.
Pyssel har det varit dåligt med på sistone. Orkar ingenting på kvällarna eftersom nätterna till mesta dels består av nattvak och har så gjort ett par månader nu. Men nu måste jag snart sätta mig och producera för jag har en del måsten. Men förra vecka fick jag till ett hockeykort jag hade fått beställning på och så här blev det:
Två andra kort jag gjort innan hockeykortet men inte fått tummen ur att visa här är dessa:

Ha en underbar långhelg nu! Det ska jag ha! Förhoppningsvis med en liten katta! =)

Kram
Paula

7 kommentarer:

  1. Tjenare!
    Hoppas lille Ville kryar på sig och att katten är söt & rar o flyttar in hos er :)
    Ta det lugnt.. som vanligt jättesöta kort :) hockeykortet var coolt

    kramis o ha en fin helg

    SvaraRadera
  2. Så härliga fina kort! Jag hoppas och ber att lille Ville ska bli frisk snart! Sköt om er! Kramis!

    SvaraRadera
  3. Åhh, helt underbara kort som vanligt, jag gillar din stil väldigt mycket!
    Hoppas, hoppas att sonen din snart blir frisk. Det är ett elände när det håller på så där :-/
    Styrkekramar
    /CarinaG

    SvaraRadera
  4. Jättesnygga kort! Jag tyckte speciellt mycket om bebiskortet. Hoppas lill-killen blir bättre nu.
    Kram/Jenny L

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas verkligen att de här lediga veckorna ska göra susen för honom.

    Korten är jättefina, du är så påhittig och får ihop allt så bra!

    Lycka till med lille snus.
    kram Annika

    SvaraRadera
  6. Halloj!

    Vad jobbigt med en liten sjukling där hemma.

    Vi hade så med yngsta dottern i ca 2½år. Men läkarna sa att det är väldigt vanligt att de lätt blir sjuka i den åldern, men att de sa att det skulle bli bättre då de kommit över 2½år.
    De hade rätt! Nu är hon sällan sjuk, till hennes sorg... För då måste hon gå i skolan och får inte tillbringa en dag med mig ;0)

    Hon är fortfarande mammig fastän hon snart är 9... *suck*

    Kram Kram Karin

    SvaraRadera
  7. Hallåååå - hur är det med er egentligen? Fortfarande sjuka eller är det katten som tar all din energi???
    Saknar dig i alla fall. Ja och alla dina fina kort så klart.

    Kram L8

    SvaraRadera