torsdag, april 12, 2007

Babbel och Pyssel

Ja, nu är äntligen Ville på dagis. Det visade ju sig att han hade halsfluss. Påsken gick i sjukdomens tecken. Så fort Ville blev lite bättre med sitt penicillin så blev Anders sjuk. inte halsfluss som tur är men en rejäl förkylning. Igår åkte jag på denna förkylning. Så igår och idag har jag varit hemma. Har jobbat på min rapport till skolan och har faktiskt kommit en bra bit på vägen. känns skönt att ha en text att bearbeta nu. Inte bara vara tvungen att ordbajsa (ursäkta uttrycket, men jag gillar inte att skriva den typen av texter =) ).

I Måndags var jag dock på en pysselträff i Alingsås. Träffade lite härliga pysselkompisar och hade en toppendag. God mat, mycket pyssel och massa babbel.
Fick gjort två beställningskort som jag haft lite ångest över då dom var till två män som fyller 50. Och just manliga kort är svårt tycker jag. men jag fick i varje fall ett tema att hålla mig till av beställarna. Så här blev korten:

Jag älskade det prickiga pappret. det är inte "tryckta" prickar utan det är hål. Köpte dom på Stämpelboden där vi hade träffan. Var tvungen att köpa med mig en rejäl bunt hem också.
Mamma, tack förresten för lånet av stämplar!

Förra veckan fick jag gjort ett annat beställningskort. Ett bebis kort dock och det är ju så roligt. Helst till tjejer. Ikväll ska jag göra ett kill-bebiskort. Så det får ni väl se här snart

Nu ska jag sätta mig ner och skriva lite på rapporten och dricka lite the.
Ha en härlig dag!
/Paula

5 kommentarer:

  1. Manliga kort tycker jag är jättesvårt att göra. Men du har lyckats jättebra för dom är skitsnygga ! Men allra sötast var såklart Vera-kortet :)
    Krya på dig stackars lilla söta Paula!!
    *KRAAAAM*

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen dina kort som du har gjort. Vad fint du har färglagt!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Det där ihåliga papperet är så häftigt. Tycker att du fick till korten så bra och jag kan tänka mig att det är skönt att ha dem färdiga. Vera kortet var så fint, den stämpeln är underbar, kanske kan få tigga till mig ett par sådana?!

    kram Annika

    SvaraRadera
  4. Fina kort som vanligt tösa min, du är duktig du.
    Om det är någon som är min kortidol så är det du!
    Kramiskramis
    mamsen

    SvaraRadera
  5. Du lyckades galant med de manliga korten!! Superfina! Och bebiskortet är ju så sött! Hoppas ni får vara friska nu! Kramis!

    SvaraRadera