måndag, april 02, 2007

Trött så trött...


...är jag idag. Ville har varit vaken en bra stund inatt. Han vaknade vi 2-tiden och var smällhet så det var bara att ge en ny dos Alvedon. Problemet var bara att innan tabletten verkade så hade han troligtvis febervärk och yrade så att han inte kunde sova. Men efter en halvtimme när tabletten började göra nytta så blev han ju pigg. Så det tog ett bra tag innan vi kunde somna om igen. Sen stod ju klockan på 6:15 eftersom jag ville få iväg Ella till dagis för att vi snabbt och lätt skulle kunna åka till läkaren om vi fick en akuttid för jag misstänkte starkt att det var öronen.
Tid till läkaren fick vi men inte var det en öroninflammation. Utan bara en vanlig sketen infektion. Jag blev nästan besviken. För får man penicillin så blir dom ju snabbt bättre fast nackdelen är ju att så fort kuren är slut åker dom på något nytt. Så han har inte varit allt för pigg idag den lille parveln. Men nu sover han sött och inväntar sin pappa som kommer hem igen ikväll. Han har frågot efter pappa minst 35 ggr. per dag skulle jag tro. Men nu är snart tjatet över =).

Lite hann jag pyssla igår. Det blev ett litet påskkort och ett grattiskort som ni ser här ovan.

Kram på er, nu ska jag njuta av mina sista timmar som gräsänka =)
//Paula

7 kommentarer:

  1. Jag älskar kort nummer 1, färgerna är bara så fina sen älskar jag föremålen därpå tillsammans med det prickiga pappret.
    Urfint.
    Va skönt, nu är snart gubben hemma och du kan få sova igen.
    Kramis
    mamsen

    SvaraRadera
  2. Jag älskar kort nummer 1, färgerna är bara så fina sen älskar jag föremålen därpå tillsammans med det prickiga pappret.
    Urfint.
    Va skönt, nu är snart gubben hemma och du kan få sova igen.
    Kramis
    mamsen

    SvaraRadera
  3. Ajajaj stackars liten:(
    Joo man vill ju ej att småtrollen skall må dåligt och pencillinet verkar ju så himla fort!
    Men som du sa följer det ju oftast annat efter...

    Hoppas Liten piggnar till snart iaf!

    Många kramar på er!

    SvaraRadera
  4. Jag har sagt det förut. Det är imponerande att du hinner med att göra alla fina kort mellan varven.

    Hoppas att Villes pappa kan vara lite avlastning för dig nu när han kommer tillbaka.

    Kram L8

    SvaraRadera
  5. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ FIIIIINT tårtkort!!!!!! *njuuuuter*
    Kramisar!

    SvaraRadera
  6. Jag är helt förälskad i dina kort. Tårtkortet är så fint, älskar de prickiga papperen. Får man fråga var tårtan kommer ifrån?

    Nu borde ni väl snart få vara friska och pigga länge länge hela familjen!
    kram Annika

    SvaraRadera
  7. Fina kort som vanligt. Klart ungarna ska busa med sin pappa när han äntligen komer hem. Att du då kan passa på att vila är ju en bra bonus ;-)

    kram am

    SvaraRadera