fredag, november 07, 2008

Här är jag!

Ja, nu är det sannerligen dags för en uppdatering här. Här går dagarna i rask takt förbi. Sedan sist har jag/vi haft höstlov, sjukdomar (ovanligt va?!), varit på föreläsning med Mia Törnblom, jobbat, bokat resa till Kiel, varit på en underbar pysselträff, städat, varit på 40-årsfest, varit på bio och en massa annat kul, roligt, jobbigt och tråkigt =)

Kort jag gjorde på Stämpelbodens mara förra helgen, Pingvinen är från Penny Black.

Ja, för även om det står still här i bloggen så händer det ju såklart en massa annat ändå. Har bara verkligen inte haft någon som helst lust att skriva här, tyvärr. Jag älskar ju att få alla härliga kommentarer från er underbara människor som läser här, men jag är ingen person som gillar att skriva och därför tar det emot i bland.


DT-kort för Kortmakaren. Apapn är från Penny Black. Bakgrunden är flätade med remsor av Bazzill.

Ni har väl inte missat att Kortmakaren flyttar till nya lokaler under nästa vecka. Så nästa helg blir det invigning och så har dom sin härliga mara. Tyvärr kan jag inte vara på med på maran då jag ska hålla i en kortkurs samt att vi ska ha besök från härliga Malin med familj. Men om det finns platser kvar tycker jag absolut att ni ska försöka ta er dit. Annars åtminstone för att se deras nya lokaler, det ska jag göra!


DT-kort för Kortmakaren. Stämepln är även denna från Penny Black. Sååå söt!
Idag fick jag höra att en vän till en bekant precis fått beskedet att hon har en elakartad stor tumör i livmodern, denna har dessutom spridit sig upp till lungorna. Denna tjej är endast 23 år!!!
Detta får mig verkligen att tänka till. Ta vara på er och ta ingenting för givet. Det låter verkligen som en klyscha men det är verkligen sant, vänta inte tills imorgon med det du verkligen vill. Njut av livet NU!

Sorgligt slut på detta inlägg men ack så viktigt att tänka på detta. Vet att flera av er som läser bloggen vet precis vad jag menar!

Massor med kärleksfulla kramar

5 kommentarer:

  1. Det behöver vi alla påminnas av då och då, Paula !

    Tack för trevligt sällskap i lördags, du är så go !

    Kram Jaana

    SvaraRadera
  2. Kul att se dig igen. Ja vi går en hektisk tid till mötes, men ack så kul. Mindre kul med din bekant :-(

    kram am

    SvaraRadera
  3. Ibland behöver man tänka till och fundera över sina prioriteringar i livet. Trist dock att man ofta gör det när något ledsamt händer i ens närhet.

    TACK för härligt sällskap förra helgen, kortet med pingvinen är urfint!!!

    Om vi inte hörs förr så lycka till med kortkursen och ha en härlig stund vid kortmakarens invigning av nya lokalerna.
    kram Annika

    SvaraRadera
  4. Åh, så sorgligt besked! :-( Ja, livet är skört och det kan vända håll på en sekund. Man ska verkligen ta vara på livet man har här och nu.

    Jättefina kort du gjort. Det flätade blev mitt favvo! Ha det gott! Kramis!

    SvaraRadera
  5. Jag har saknat dig! Gillar dina kort massor - synd att jag missar dig imorgon. Hade varit kul att ses igen.
    KRAM

    SvaraRadera