onsdag, november 26, 2008

Förkylning

Stämpel från PB inköpt hos Kortmakaren vid invigningen
Idag är det lite förkylt och ruggigt. Jobbar lite hemmifrån och ska sedan in till Kungsbacka för att fixa lite ärenden som hänger över mig.
Känner att jag ju äldre jag blir ju mer och mer stressad blir jag av att ha saker hängandes över mig. Klarar inte alls av det så bra längre. Varför, det bådar ju inte alls gott för framtiden? Eller som när det är stökigt omkring mig. Förr brydde jag mig inte det minsta om när det var stökigt eller ostädat men oj det gör jag nu. Tyvärr är det ju inte så lyckat att ha den känslan när man två barn har och en man som alltid jobbar. Det blir ganska mycket hängades över en då. Tyvärr är jag dessutom inne i en period där jag inte får ett dugg gjort heller. Har så mycket tankar, viljor och måsten men får liksom inte tummen ur... Någon som kan skicka lite energi och ork???
Ja, ja, deppigt värre med en förkylning i kroppen ;-)
Stämpel från PB också den inköpt på invigningen hos Kortmakaren *älskar*
Nästa helg blir det i varje fall roligheter. Då ska jag och systern åka till Kiel igen. En del av er kanske minns att vi gjorde det förra året också. Vi tyckte båda att det var så lyckat så vi kör på samma grej i år igen. I år ska dessutom lillasysterns kompis följa med och med sig kommer hon att ha värsta skönhetskitet. Hon är nyutbildad hudterapeut och ska ge oss ansiktsbehandlingar, manikyr och massage. Kan det bli bättre??? Tur att hon är nyutbildad annars hade hon nog inte tyckt att det var lika roligt ;-)
Kort från Stämpelbodens Mara. Lånard stämpel från Annika. Tack!
Nä, nu ska jag gå och vila en stund innan det är dags att bege sig mot Kungsbacka!
Kram

9 kommentarer:

  1. Ja vinter och dessa infektioner - hatar det :( Då behövs verkligen din Kielresa - ljuvligt !!!
    När grabbarna var små fick jag en oerhörd städa röja period. Men till slut gav jag upp ;) Jag är och förblir en slarvmaja med ett hem i kaos *haha*
    Krya på er!
    *kraaaam*

    SvaraRadera
  2. Ja du, någon energi har jag inte till övers direkt, har akut brist på det själv.

    Låter härligt med en kielresa, tror att ni får det jättehärligt. Själv skulle jag inte tacka nej till lite ansiktsbehandling och manikyr.

    Korten är så fina! Gillar allra mest dina färgläggningar, du gör det såå bra!
    kram Annika

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara kort! Hoppas att förkylningarna försvinner snart och att du får en mysig resa till Kiel.
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Felet är nog att man själv "höjer ribban", så att säga. Jag känner i alla fall igen mig i det du skriver...För mig hjälper det att beta av ett par saker på "måste-göra"-listan. När det är avklarat, har jag mycket lättare att känna att jag faktiskt åstadkommit något och får därmed också lättare att koppla av.

    Njut du av Kiel-kryssning och av lata, lediga dagar, så ska du se att den positiva energin får igång dig igen !

    Kram Jaana

    PS: Tack för senast ! Du är så mysig !!!

    SvaraRadera
  5. Måste grejer försvinner nog med åren. Är en väldig slarvmaja just nu. Gör det jag tycker är skoj, dvs städar sällan ;-)
    Ha så mysigt i Kiel. Vill också åka iväg

    kram am

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Väldigt vad fina kort du har gjort. SÅ roligt att titta in till dig. Alla pingviner. Hittade dig på Svenskscrapbooking forumet - har inte varit in till dig tidigare.

    Återgälda gärna besöket för nu har jag till sist lagt in i båda bloggarna:

    www.articsisters.blogspot.com

    och min egen;
    www.digiscrapp.blogspot.com

    Välkommen

    SvaraRadera
  7. ha ha ha har du läst mitt inlägg eller jag ditt???? Känner precis likdant och får inget gjort.....
    Underbara julkort har du ju plitat ihop iaf.
    Kram på dig hjärtat!!!

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga julkort, det understa är en klar favorit!
    Tusen tack för de fina orden du lämnade i min blogg för ett tag sedan, jag blev jätteglad!

    SvaraRadera