söndag, januari 13, 2008

Lugn helg

Ja, en härligt lugn helg har vi haft här hemma.

Har inte fått gjort särskillt mycket ändå men skönt med en helg helt utan planer tycker jag. Dom är sällsynta i denna familjen kan jag säga.
Har pysslat en hel del den gågna veckan. Mest DT-alster till Kortmakaren (som för övrigt fått in en massa fina nya stämplar) men också en liten LO. LO:n är dock inte fotad än, men det kommer.

Söta lilla "Wilma bär hjärta" från Kortmakaren så klart ;-) passar ju toppen nu när det närmar sig med Valentine. Kärlek-stämpeln kommer också från Kortmakaren och den är täckt med 3D-lack.


Var tvungen att testa mina nya gel á tins (också från Kortmakaren). Tycker dom är jättevackra och kommer nog användas en hel del på kommande LO:s. Massa svart glitterlim är kortet dekorerat med men det syns ju inte så bra på bilden.
Söta "Viktoria med Hjärta" fick dock bli av med sin gloria för den åkte av då jag klippte ut henne ;-). Men hon är söt ändå.

Detta kortet blev verkligen hemskt. Fick utmaningen av Kortmakaren att göra ett Retro-kort. Tänkte genast på 70-talet. Detta är inte min favvo-era, så jag skyller på det. Skulle valt en annan era helt klart som retro-utmaning. Men nu fanns inte tiden till det =).

Nä, nu ska slappa lite för i veckan är det mycket att göra. Mannen jobbar mycket och jag har snart tenta igen. Men denna tenta känns verkligen som en milstolpe. Det är den sista tentan på denna utbildning. Tjooohooo!!!
Kram på er alla härliga blogg-läsare, Ni är verkligen toppen med alla era härliga och värmande och uppmuntrande kommentarer!


13 kommentarer:

  1. Härliga kort, men jag förstår vad du menar med retro kortet... Inte min stil heller!

    Jag önskar dig all lycka med sista tentan, om någon vet hur det känns så är det jag... *ler*

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Stort lycka till med tentan!!!

    Korten är så fina, jag gillar allra bäst kortet där du använt dina gel á tins.
    kram Annika

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Wilma kortet var ju så jättegulligt. Blommorna från gel a tins var otroligt vackert. Inte den vanliga paulastilen men otroligt fint!
    Klart du klarar den sista tentan, med allt det kämpandet. Go Paula go :)
    *kramar om*

    SvaraRadera
  5. Vilka fina kort du gjort!! Jag vill så gärna ha de där clearstamps-stämplarna (växterna & humlan) De står på min önskelista!
    Må gott!
    kram Petra

    SvaraRadera
  6. Du är välkommen till min blogg för att se att du fått en award för att du sprider glädje och inspiration!

    kram Annika

    SvaraRadera
  7. Superfina!!!:)
    Blir lika glad som vanligt av o kika in här!!

    Hoppas allt är bra efter den lugna sköna helgen!:)

    Kramar i mängder!

    SvaraRadera
  8. Bra jobbat! Du är härlig du...lycka till med tentan!
    Kram Tin@

    SvaraRadera
  9. Du är en STOR inspiration för mig Paula!! En Adward väntar på dig i min pysselblogg!
    *kramar om*

    SvaraRadera
  10. Du har fått en award i min blogg!
    In och kolla!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  11. Vad snyggt du har fått i din blogg! Ha en skön helg.
    kram Annika

    SvaraRadera
  12. Som vanligt beundrar jag din enkelhet och starka färger, jag gillar din kort.

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga kort du gjort, och vilket ha-begär jag fick efter dessa gél-a-tins nu...! :o

    Underbart snygg header också, en eloge till din mor!

    SvaraRadera