söndag, januari 18, 2009

Lite blandat svammel

Ett beställningskort till en kvinna som fyller 50 och som är journalist, älskar att fota, gå på premiärer m.m. Blev nöjd till slut efter hjälp av härliga vänner =)

Ja, katten vår har börjat komma hem lite oftare nu. Det märks att dom inte ger honom någon mat på demensboendet längre =). Han är kelig som förr och äter som en häst och verkar inte alls besöka hemmet så mycket längre då han inte har någon mat att få. Måste säga att katter är ett oerhört intelligent och ett vädigt eget djur.

Jag är ju främst en hundmänniska men vi beslutade oss ändå för att skaffa katt då hundar tar så mycket mer tid. Jag var skeptiskt måste jag säga men oj vilka personligheter dom är. Och vilken intelligens. Det jag främst gillar med katter är att dom inte är så "fjäskiga" som hundar. Hundar kan göra allt för lite mat, godis eller kel men det gör inte katter, inte mina i varje fall. Dom gör bara, och jag menar bara, det som passar dom =). Fast ibland skulle man ju önska lite fjäsk också ;-)

I torsdags gick jag med i Viktväktarna och var på mitt första möte. Detta ska bli minst sagt intressant och jag ska inte ge upp. Jag känner mig sporrad och oerhört laddad. Har tidigare varit med i Viktväktarna via brevkurs och innan jag blev med Ville så gick jag ner 20 kilo som jag sedan höll i ca. 1 år (sedan blev jag gravid). Har testat brevkursen igen förra våren. Men tydligen försvann all karaktär i samband med min graviditet för jag hade verkligen ingen alls. Så nu ger jag mig på att gå på möten.

Jag har testat många olika "bantningsmetoder" men för mig funkar bara Viktväktarna. Jag måste veta exakt hur mycket jag kan äta och jag måste kunna äta allt och dessutom vill jag kunna äta mindre på veckorna för att kunna äta mer på helgerna. Allt detta funkar ju med Viktväktarna. Så nu F-N!!! På torsdag ska jag dit igen så får vi se hur det har gått.

Detta kommer INTE att bli en viktblogg men jag kanske uppdaterar mina resultat i mellanåt (i varje fall de positiva ;-) )

Ha en härlig vecka vänner!

7 kommentarer:

  1. Lycka till på färden
    kram am

    SvaraRadera
  2. Superläckert kort :)
    Vi försöker lägga om våra matvanor här hemma, men det är lite svårt för jag avskyr ju att laga mat... eller ja,,, intresset finns inte där. men det handlar väl om träning antar jag. kram

    SvaraRadera
  3. Kortet blev riktigt bra!!!

    Lycka till med viktväktandet.
    kram Annika

    SvaraRadera
  4. Jag håller alla tummar jag har. Du fixar detta!!!!

    Kram L8

    SvaraRadera
  5. heja heja, jag håller tummarna för dig ang. VV.
    och heja katten!!! :-)
    Kramis
    /Stamparina

    SvaraRadera
  6. Hejsan!!

    Ville bara önska dig lycka till hos viktväktarna. Jag började själv måndag för en vecka sedan. (I KBA) Var och vägde mig idag och hade gått ner 2,4 kg och kände mig väldigt stolt!! Man blir ju mer motiverad när det går bra.

    Hälsningar
    Maria

    SvaraRadera
  7. Vet att du inte har tid, men du får en av mig ändå. Finns i min blogg :)
    Sköt om dig söta du!
    *kram*

    SvaraRadera