fredag, januari 30, 2009

Dags för roligheter!!!

Ja, nu känns det som att det är på tiden som det händer lite roligheter. Senaste veckan har varit allt annat än just rolig. I lördags ringde dom från Demensboendet som jag berättat om i tidigare inlägg där vår kära Snus brukar hålla till. Hon som ringde var lite upprörd och berättade att Snus var skadad och bara skrek och kunde inte stödja på sin ena baktass. Hon trodde att han troligtvis blivit påkörd och var rejält skadad. Kan säga att jag blev väldigt ororlig och Anders sprang bort och hämtade honom. När han kom hem såg vi snabbt att hans tass (alltså själva foten) var stor som en tennisboll och han ville inte stödja på den ordentligt. Men som vanligt var han fortfarande intresserad av mat vilket ju ändu var positivt.

Vi ringde en jour-veterinär som ansåg att vi skulle komma in med honom så det gjorde vi och efter mycket om och men så visade det sig att han har blivit biten i foten och i såret har det blivit en rejäl infektion. Så sedan i lördags har han gått med tratt och får endast vara inomhus. Detta är INTE roligt för en katt som brukar vara ute 20 timmar av dygnets 24. Kan meddela att det inte är roligt för hans husse och matte heller ;-). Men medicinen går ner lätt som en plätt för allt som är ätbart gillar han och det är ju skönt.



Annat tråkigt som hänt är att jag genom mannens företag blivit lurad på en annons som kostar ca. 7000 kr och det har i efterhand visat sig att detta är ett bluff-företag och att det inte finns någon tidning. Jag har verkligen varit så ledsen. Inte så mycket för pengarna utan över att jag blivit lurad och över att det finns så oerhört ruttna människor som kan göra så idiotiska grejer. Känner mig dum, naiv och korkad som gick på denna blåsning. Så nu ligger vi lite i tvist med dom.

Dopkort till kompisens son som döptets för två helger sedan. Älskar verkligen arken från Kortmakaren. Helt klart en favorit.

Men nu till roligheterna (om ni orkat läsa så här långt på inlägget =) ). Tidigt imorgon bitti åker jag för att träffa ett underbart gäng med tjejer. Har känt dom genom pyssel-listor i flera år och det är så underbart att få träffas och umgår in real life! Ser sååå mycket fram emot denna helg.

Inte nog med detta, nästa helg bär det av till Floda för en härlig träff hos Kortmakaren. Kunde inte låta bli att anmäla mig, för vem kan motstå deras underbara personal och grejer?! Någon mer som ska dit, anmäl er annars för det finns nog några platser kvar?!

Vad det gäller viktväktarna går det verkligen framåt. vägde mig för andra gången igår (förutom invägningen) och har nu gått ner sammanlagt 3,1 kilo. Detta känns som en underbar start och än har jag inte fallit in i någon svacka. Jag har valt att äta det mesta (satsar alltså inte bara på light-grejer) men jag äter desto mindre och det funkar verkligen jättebra!

Vill också passa på att tacka er alla underbara människor som skriver här på bloggen och peppar och säger snälla saker. Ni är verkligen värdefulla och förgyller tillvaron!

Ha en riktigt härlig helg!



5 kommentarer:

  1. Vilket underbart kort! Ska själv göra ett beställnings dopkort framöver så det här gav inspiration vill jag lova.

    Trist att känna sig lurad, det är trist att det finns så många människor som vill sko sig på andras bekostnad. Får dock säga WOW till starten med viktväktandet. HEJJA!!!

    Nu syns vi snart och det ska bli såå kul!
    kram Annika

    SvaraRadera
  2. Det ska bli såå kul att träffas på mara nästa helg!

    SvaraRadera
  3. Tack för en mycket mysig helg! Vi måste snart göra om det. Lycka till på Kortmakarträffen och på den kommande mässan.
    Kram
    /Stamparina

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt med lilla Snus och så hemskt att bli blåst på pengar! :-( *kram*
    Bra att det händer en massa skoj med som väger upp det hela. Bra kämpat med vikten! Själv är jag som en jojjo.... *suck*
    Ha det gott och sköt om dig! *kramis*

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig blogg du har! Både fina kort att titta på, berättelser om Snus (GUD, vilket härligt namn på en katt!) och annat! Vad trist att ni blev lurade - 7000 är ju mycket pengar att bara slänga i sjön sådär. Hoppas ni får någon upprättelse! Lycka till! Kram!

    SvaraRadera