fredag, juli 18, 2008

Var är solen!!!

Oj, nu längtar jag efter sol. Det vill jag lova. Vi hade ju som vissa av er kanske kommer ihåg bokat en resa till Egypten i oktober. För en dryg månad sedan ändrade vi resmål, mest på grund av att Anders fått för sig att ALLA fick magsjuka som åkte det. Det ligger väl lite i det och inte är det kul när man längtar så efter att få sol och bad och så blir någon sjuk. Men nu blir det Rhodos istället. Visst kan man bli sjuk där också men risken är lite mindre i varje fall.

Vi kommer att bo på ett 4+ hotell med All Inclusive. Det ska bli sååååå härligt att slippa tänka på mat och allt därtill. Nu ingår ALLT! Dessutom blir denna resa mycket tidigare, vi åker redan nu i slutet av augusti och det känns riktigt skönt. Oktober känns allt frö avlägset just nu.

Annar har vi semester här hemma. Ja, så mycket semester man nu har med två egna företag =). Med dåligt väder har det blivit en del praktiskt gjort så som att jag förflyttat min pysselplats en våning upp till allrummet. Där har numera jag och Anders var sitt bord mittemot varandra och vi trivs riktigt bra!

Igår var vi iväg mot Borås-trakten och på vägen hem ville A åka in till en stor återförsäljare av husvagnar och husbilar. Vi andra i bilen gick med på detta om han lovade att det skulle gå fort. Det gjorde det inte. När vi kollade som bäst på alla lyxiga vagnar hörde vi en kontig dov smäll från vägen. Det var en 4-bilskrock. Usch, vad det var obehagligt. Bilarna var mos men som tur var klarade sig alla. Ambulans-helikopter, 3 vanliga ambulanser, 3 polisbilar, två brandbilar samt två bärgare var på plats ganska snart och 3(!!!) timmar senare kunde vi åka därifrån.

Det var ju naturligtvis inte så farligt att det tog så lång tid utan det var kusligt att se det som hände och det ger en verkligen perspektiv på tillvaron och lär göra att både jag och A kommer att hålla hastigheten bättre i ett tag framöver. Vägen där krocken hände var en 70-väg och precis innan från båda håll var det hastighetskameror, så jag tror att alla bilar höll hastigheten någorlunda. Men jag kan säga att hade dom kört i 90 hade nog ingen överlevt för jag tycker att det var ett mirakel att dom gjorde det nu med tanke på hur bilarna såg ut.


DT-kort för Kortmakaren

Imorgon ska vi söderut på Makrill-festival. Mumsigt ska det bli att äta nyrökt makrill med färskt potatismos. Lite lotter och tivoli blir det säkert också =)

Ha det så bra alla som så gulligt läser här och alla som lämnar kommentarer. Ta hand om er!!!

Kram
Paula

6 kommentarer:

  1. Så härligt med en semestertripp snart. Ja Rhodos är nog lite säkrare på magfronten i alla fall, fast Egypten skulle vara med spännande.
    Läskigt med bilolyckan men tur att ni inte var mitt i den

    kram

    SvaraRadera
  2. Jag säger som AM, skönt att inte ni var inblandade.
    Makrillfestivalen var vi på för några år sedan, det regna och det mesta var tomt.
    Kramis och ha en bra dag.

    SvaraRadera
  3. ÅÅåh, det låter som en ljuvlig resa ni ska på - NJUUT! :)

    Man kan få turistsjuka överallt, men det överlever man ju bara man dricker tillräckligt...fast roligt är det ju inte. Ett tips är att äta en inhemsk yoghurt så snart man landat, så att man får i sig en del av "deras" bakterier på ett skonsamt sätt.

    Jättesött PB-kort! ♥

    SvaraRadera
  4. Låter så härligt med en all-inclusive-semester! Och på Rhodos! Sååå mysigt där! I alla fall för 30 år sen när jag var där och kärade ner mig i en smörgåsnisse. *asg* Ha det gott! *kramis*

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att inte ni var inblandade i olyckan. Det är alltid läskigt med dessa olyckor och det är skönt när alla klarar sig med livet i behåll.
    Rhodos låter riktigt härligt! Kan behövas en solsemester med tanke på det rådande semestervädret.
    PB-kortet är ursött!
    kram Annika

    SvaraRadera
  6. Hallojsan!!
    Vad otäckt det låter med bilolyckan...Tack för den söta kommentaren på min blogg!!
    Vad bra att ni fått till bra arbetsplatser, och att ni får saker gjorda när det är taskigt väder. Själv får jag inget gjort.
    Älskar ditt DT-kort med grisen!!!
    Ha det så bra. Kramar från cissi

    SvaraRadera