tisdag, juli 17, 2007

Trädgårdsarbete...

...är vad jag ägnat dagen åt idag. Gillar inte alls att hålla på där men jag gillar ju när det är fint. Så jag har inte så mycket val. =)

Vi flyttade ju in vårt hus för 5,5 år sedan och då var det alldeles nybyggt. Tomten var bara en enda stort jord och grus plats med grov terräng. Vi har faktiskt på dessa år gjort en hel del. Men fortfarande är det så mycket småsaker som måste göras. Trädgården är förhållandevis stor (1500 kvm) men består mest av gräsmatta. Det är ju helt klart enklast så. När vi flyttade hit hittade vi en massa gamla kullerstenar på tomten (det har legat en ruckel till hus på tomten innan vi byggde vårat). Dessa håller jag nu tålmodigt att lägga runt hela huset nu. De ska ligga ca. en halvmeter ut från huset och emellan stenarna och huset ska det vara grus. Detta är vekligen ett häst jobb då jag ju varken är något stensättare eller har särskillt bra knän. Och det kan jag lova hade underlättat. Arbetet tar otroligt lång tid men jag tror att det blir toppen när det är klart.

Mannen håller på med vårat bullerplank som går längs med vägen utanför oss. Detta plank påbörjades för fyra år sedan men när det var nästan klart blåste det ner med stormen Gudrun (tror jag väl att den hette). Så det var börja om från början igen och det har inte varit så motiverande. Sen håller han även på att bygga in förstukvisten. Alltså det som är under så att man ska kunna förvara saker därunder utan att det syns. Det blir riktigt toppen.

Så nu hoppas jag bara att solen fortsätter att hålla sig framme ett tag så att vi kan få lite mer gjort. Fast om det regnar så har vi annat att göra också. Bla. har vi köpt en ny underbar TV =).


En härligt platt LCD- tv. Sen har vi även köpt lite nya spel till vårat playstation. Allt för att ha en massa kul att göra i det tråkiga vädret som varit. Men jag hoppas nog mest på sol ändå ;-)

Här kommer en liten bild på ett kort jag gjorde för ett tag sedan till en listkompis som flyttat. Blev faktiskt himla nöjd. Älskar dessa starka och klara färger =).


Här kommer lite annat jag gjort den senaste tiden:

Nä nu är det dags för "Morden i Midsommer". Ha en härlig kväll!

Kram
Paula

6 kommentarer:

  1. Du är bara så duktig, nu skall jag klä på mig och gå ut och rensa landet, du passar ju din lillebror med idag så nu skall jag passa på. :-)
    Du vet vad jag tycker om dina kort, jag bara älskar dem, klara färger, inte för mycket krafs, bara såå snygga, ja, jag älskar dem.
    Massor med kramar så syns vi alldeles snart.

    SvaraRadera
  2. Härliga kort du har gjort!
    Och stackare vad jobbigt för din karl med bullerplanket... Men det får mig att vilja sjunga en sång... "...börja om från början, börja om på nytt..." *ler*
    Han skulle nog inte bli så glad dock, om du gick och nynnade på den när han höll på! *skratt*

    Jobba på!
    Ha det gott!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Ja att inhandla tv och spel är klokt i detta trista "sommar"väder.

    Himskans duktig du är som tar tag i det där med kullerstenen!
    Jag har ju som projekt att göra klart kottarnas lekplats här i trädgården men förra veckan fanns ju ingen tid och så är det ju såå tråkigt väder:(

    Superfina kort du gjort, de piggade iaf upp!
    hihi

    kramar!

    SvaraRadera
  4. Jag säger som netha, jag älskar dina kort!!!

    Visst är det kul när man väl är färdig med trädgårdsarbetet och man kan njuta av hur fint det blir.
    kram Annika

    SvaraRadera