lördag, juli 28, 2007

Oj, vad dagarna går.

Igår kväll kom vi hela familjen hem från Köpenhamn där vi varit över natten. Vi har haft en jätte mysig resa med lite shopping, bad (bodde på ett hotell med stor simhall), god mat och muséum.

Mannen börjar jobba igen nästa vecka dock bara för en vecka, sen har ytterligare tre veckors semester men dom veckorna består av inskolning på dagis för Ville som nu ska byta dagis samt lite inskolning för Ella som ska börja skolan.

På tal om Ella så fyller hon 6 år imorgon. Tänk att hon denna lilla underbara, skrattiga busunge fyller 6 redan. Kan inte fatta vart tiden tar vägen. Idag har jag gjort ett kort till henne;

Annat jag pysslat lite med på senaste tiden är scrapbooking. Fick tummen ur helt plötsligt tidigare i veckan och det var så himla roligt. Jag hanterar inte denna typ av pyssel så bra som jag vill än känner jag, men det är så roligt och jag känner ändå att jag gör framsteg.
Här är två av resultaten;


Fattar inte detta med att scanna mina LO:s än så jag får fota dom och jag tycker inte riktigt dom kommer till sin rätt då. Färgerna gör sig inte rättvisa och det ser alldeles snett ut. Men ni ser på ett ungefär i varje fall.
Nä, nu ska jag gå och förbereda lite pastasallad som det ska bjudas på imorgon, till efterrätt blir det chokladpudding. Allt på Ella begäran. Kan det bli lättare =)!!!
Kram
Paula

8 kommentarer:

  1. Visst är det så att sommaren går alldeles för fort! Tänker att man ska hinna så mycket, men inte ens hälften hinns med för visst är det viktigt att vara LEDIG oxå!

    Dina alster är jättefina och det är kul att se att du kommit igång med scrappandet oxå!

    Lät som att det blir en smaskig födelsedag och att det är smidigt för dig är ju bara underbart!
    kram Annika

    SvaraRadera
  2. Smask och mums vad gott det skall bli.
    Och dina alster är alltid så supersnygga.

    SvaraRadera
  3. Härliga alster och gulliga ungar. Ja snart flyttar de hemifrån och då kan du pyssla hur mycket du vill ;-)

    kram

    SvaraRadera
  4. Kortet är helt underbart och LOerna är jättefina! Gratta Ella från mig! Ja, de växer fort de små liven, min Petra börjar skolan hon med i höst. Ha det gott! Sköt om dig! Kramis!

    SvaraRadera
  5. STOR grattiskram till Barrelina :) Stora tjejen, tänk vad åren går! Roligt att hon har "hittat" sin drömhobby med ridning.
    GUD vilka härliga LO - varför har du inte scrappat innan söta du????
    Och Ellas kort är så gulligt. Jag har inte ens provstämplat min Tilda med grodan än!!!
    Ha en fortsatt skön semester kära Paula!!
    *STOOOOR kram*

    SvaraRadera
  6. Åh grattis till Ella i efterskott! Min Liam ska oxå börja förskolan nu, var har åren tagit vägen undrar jag bara. Jättefina kort och du är väldigt duktig på scrapbooking med ju :)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  7. Så himla gulliga ungar du har! Jag ser nog att Ella är lik sin mamma :-)

    Blomman på mitt kort är köpt hos Cia. Hon har 25% på omonterade stämplar just nu så det är bara att passa på.

    Kram L8

    SvaraRadera
  8. Så härligt med lite Danmarkssemester!:)

    Jag önskar så att jag hade sån fantasi att göra så fina saker som dig, scrap har jag samlat på mig liiite saker till och vill verkligen ta itu med, men tror inte jag sku få det lika fint som du:)

    Massor av kramar!

    SvaraRadera