onsdag, december 13, 2006

Slut...

...känner jag mig just nu. Är SÅ himla trött, vill bara gå och lägga mig och sova i minst tre veckor. Har inte energi till någonting alls just nu. Det har varit myckt denna höst. Troligtvis lite FÖR mycket. För nu känns det som att kroppen säger STOP!!!

Idag lämnade jag in min sista tenta för terminen och det var en stor sten som lättade. Nu har jag en lektion imorgon sen har jag lov som tur är! =) . Är inte särskillt motiverad att åka dit för 2,5 timme data, men jag borde verkligen eftersom jag missat en hel del redan. Men vi får väl se hur vädret är.

Det är inte det lättaste att ta sig in till Göteborg just. Jag åker ju pendeltåg varje dag, men nu är alla södergående tåg inställda, så min pendel går bara till Mölndal och då har jag bara kommit halvvägs och några spårvagnar går inte från Mölndal för spåren ligger under sjöar av vatten. Så just nu går det ersättningsbussar. Jag åkte med dom idag och funkade över förväntan men det är ju krångligare än vanligt och är då inte motivationen på topp så är det lätt att strunta i det helt istället och bara stanna hemma. Skulle nog behöva en mysdag!

I helgen stod ju jag och min mor på marknad och sålde kort och tändsticksaskar. Det var supermysigt och en del pengar fick vi allt ihop. Jag hoppas att detta blir en tradition. Men nästa år måste jag börja producera i tid. För nu har det varit alldels för mycket. Har suttit i princip varje kväll och bara producerat. Det är inte kul när man måste tvinga fram kreativitet.

Korten på sidan är några som jag hetsade fram dagen innan marknaden men som jag faktiskt blev riktigt nöjd med.
Nu ska jag montera några stämplar som legat och väntat ett bra tag sen ska slänga mig i soffan!
Kram på er och ha en fortsatt mysig Lucia-kväll!
//Paula

6 kommentarer:

  1. Skönt att du lyssnar på kroppen och så lägligt jullovet kommer! Se nu till att unna dig både avkoppling och pyssel.

    Det låter så roligt med er marknad, önskar så att min mamma oxå hade lust för pyssel.
    kram Annika

    SvaraRadera
  2. Jättefina kort vännen!
    Skönt att du får ledigt nu det verkar du behöva. Ta hand om dig!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Marknaden är över och vi har varit grymt duktiga, tänk vi klarade det.
    Nu skall vi njuta.
    Kom ner på fredag morgon för lite go frukost.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Men min sötaste Paula - sa ju att du skulle vara rädd om dig !!! *tittar strängt*
    VILA - VILA och pyssla lite när andan faller på. Det är bra för både kropp och själ!
    Och dina vackra kort är balsam för min själ. Bara älskar det där kortet med lilla granen - såå fint !!
    *kramar stärkande om*

    SvaraRadera
  5. Ta nu och vila upp dig ordentligt! Låt guben sköta markservicen medan du ligger på soffan och käkar praliner! :-) Så snygga kort! Och vad snyggt med stjärnan på en retro flower! Kramis och sköt om dig!

    SvaraRadera
  6. Dessa bruna/beiga murriga fäger är ju bara så fint! Love them. Ta det lugnt och sköt om dig riktigt väl.
    Kram Carina

    SvaraRadera