fredag, maj 06, 2011

Söta Ville


Ville har varit hemma igår och idag då han är förkyld och lite febrig. Igår beställde han pannkakor till lunch. När vi stod där och blandade han smet så frågade han plötsligt:

- "Mamma, är han den där Gadaffi död?"

Jag undrade lite varifrån denna fråga kom. Kändes inte riktigt som att det låg i hans intresseområde. Vi är dessutom inga flitiga nyhets-tittare på TV. Men någonstans ifrån har han snappat upp det. Jag tänkte också att det kanske var Bin Laden han menade men det var det alltså inte. Jag svaarade honom i varje fall att han inte var död och frågade varför han undrade det och han svarade:

- "Man har ju inte hört så mycket om honom på sista tiden!

- "Nej svarar jag, men det kanske inte har hänt så mycket nytt om honom", svarar jag.

- "Eller så kanske han äntligen har blivit god" svarar denna underbara lille kille då.

Och vad jag önskar att så vore fallet.

Denna lilla gosse har mycket tankar och funderingar för tillfället. Han frågar vad varenda ord betyder och hur förklarar man med ord vad "med" betyder, eller "också" och andra självklara ord.

Kram på er och trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Vilka kluriga funderingar! De är smarta de små, tänk om ALLA vuxna vore det också.
    kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hihihi, min bror är bäst :D

    SvaraRadera
  3. Hej Paula! Så bra att du lade en kommentar på min blogg för jag har inte fått ditt mail. Kan det vara så att du skrivit eva.andren@hotmail.com fast det ska vara evo.andren@hotmail.com? Alltså evo istället för eva (ett av mina smeknamn och eva var redan upptaget.) Hittar ingen mailadress till, annars tänkte jag skickat ett mails om du kunde svara på. :) Försök igen!

    SvaraRadera