tisdag, augusti 12, 2008

Många järn i elden

Ja, här ligger jag inte på latsidan och därför uppdateras bloggen sämre än någonsin.



Här planeras mässa, packas ordrar, jobbar för mannens företag, pysslas privata kort, pysslas en stor bröllops-beställning, städas hus, passas barn, lagas mat och allt annat som ingår i livet.

På tal om mässa så ska ju Papermaze vara med på sin första mässa. Datumet för mässan kunde inte varit sämre enligt mig. Jag är så gott som aldrig speciellt upptagen och ofta så är det saker som i så fall kan ändras. Men mässan infaller just den helgen som hela familjen åker till Rhodos.

På grund av att vi bokade om resan precis innan jag fick datumet till mässan så kan vi inte boka om den igen utan att förlora hela handpenningen (6000:-), och för oss är det mycket pengar. Så nu känner jag mig VÄLDIGT tvehågsen. Ska bli underbart att åka iväg och bara bada i sol och lyxiga dagar men jag hade sååååå gärna velat vra med på mässan.

Mamma kommer självklart att klara detta galant själv med god hjälp av Mia och Annika samt lite hjälp från Jennie, men det hade varit sååå kul. Men denna gången går det inte och jag får istället lägga manken till innan och efter. Oj, vad jag kommer att ha att göra efter våran resa när allt ska packas upp igen =).
Ja, ja, det är inte synd om mig, verkligen inte. Men det är så typiskt, men det kommer fler mässor och dom ska vi också vara med på och dom får jag mässa lite extra på =).

Här pysslas som sagt i massor men inget jag kan visa riktigt än så idag visar jag upp kort gjorda i våras/tidig sommar som jag glömt att visa upp här i bloggen. Det översta är ett Student-kort till en släkting och de små blomkorten här nedan är kort till Ellas fröknar som dom fick tillsammans med små sommar-presenter.
Jag ska försöka att uppdatera här snart igen =)
Kram

6 kommentarer:

  1. Jag förstår att det känns lite surt men njut du av resan och se fram mot kommande mässor. Jag ska kila förbi er monter och hälsa på din mamma och tänka på dig som ligger i solen och softar. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ha det så skönt i värmen. Förstår ditt dilemma, men som sagt det kommer fler mässor. Ska ha ett vakande öga på mor din, i alla fall på lördagen

    kram

    SvaraRadera
  3. Jag förstår dina känslor, men du ska ha en underbar semester och njuta för fullt!

    Korten är superfina!!!
    kram Annika

    SvaraRadera
  4. jan jag tycker oxå det ska bli tråkigt, jag vill ju oxå ligga och plaska i poolen ;)

    Förstår att det känns trist, tråkigt att vi inte kan träffas. men visst kommer det mer mässor. Nu ska du bara njuta av denna semestern, så du orkar allt i höst när solen är borta...

    korten är underbara, älskar korten till fröknarna. så färgglada oxh fina! kram mia

    SvaraRadera
  5. Inte ett helt lätt beslut men det kommer fler mässor. Tänk vad skönt ni ska ha på Rhodos.

    Kram L8

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du kan njuta för fullt i solen och värmen ändå, och som sagt - det går fler tåg!!!
    Kramar
    /Carina

    SvaraRadera